Game & Watch - Nyheter 17 jan 2007

Alla minns väl dom handhålla spelen från 80-talet
Med blippande ljud och svarta stela figurer som förflyttade sig på skärmen med de enkla knapptryckningarna LEFT och RIGHT så blev en hel generation fängslade. Alla hade varsitt spel i fickan i skolan som plockades fram på rasterna. Spelen som fick namnet Game & Watch av Nintendo var förutom ett bärbart spel även tänkta att kunna användas som klocka med alarm funktion - hur många som verkligen utnyttjade funktionen kan man dock fråga sig. Totalt släpptes det 60 olika G&W spel i världen (av Nintendo). Sedan finns det en mängd kopior i både metall och plast med namn som Game & Time, Time & Fun osv. Men inget spel slår Nintendos original Game & Watch.

Jag kände mig tvungen att faktiskt själv testa alarmfunktionen. För att se om jag skulle vakna av det pipande ljudet. Jag ställde in mitt gröna dubbelskärmade Zelda spel på Alarm kl 07.00.
Och visst ringde klockan på morgonen därpå, funkade klockrent! :)

Ovan ses ett ark med Game & Watch klistermärken.
När man vinklar klistermärket så rör sig Game & Watch gubbarna på skärmen likt spelen gör.
Väldigt coolt och väldigt nostalgiskt.

GW Stickers

Kommentarer
Postat av: Kodetze

Finfint ;)

2007-01-17 @ 17:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback