Game Boy hyrfodral - Nyhet 29 jan 2007

Hyrfodral till Game Boy spel
Innan jag såg det här fodralet så hade jag ingen aning om att det fanns hyrfodral till Game Boy spel.
Att det finns hyrfodral till NES och SNES spel är ganska välkänt, men inte till GB spel. Detta är också ett sådant fodral som inte tillhör någon specifik speltitel, utan användes förmodligen till alla spel som inte hade ett eget dedikerat hyrfodral. Yapon hette det företag som under slutet av 80- och början av 90-talet var ledande med att hyra ut Nintendo spel. Detta fodral som ses ovan har ett textfält på ryggen där man kan fylla i spelets titel. Det gör mig lite förvirrad.. kanske var det t o m så att man även kunde köpa dessa hårdplastfodral och ha dem till att skydda sina GB spel? Vem vet? Inte jag i alla fall, den som vet mer får gärna höra av sig.

GB hyrfodral

GB fodral 2

GB hyrfodral 3

Kommentarer
Postat av: blaobear

de finns ett antal olika hyrboxar till GB, minst 3... detta är dock den enda av den här sorten jag har sett då de båda andra har varet genomskinliga

som till exempel denna: http://www.tradera.com/auction/aid_37640614

som jag missade att bjuda på, men som dock slutade hemma hos en annan spelsamlare något som verkligen gläder mig! dessa små guldkorn får inte gå förlorade!

2007-01-31 @ 23:07:01
Postat av: MXS

Tack för länken och infon blåbär!

Postat av: Peter Vigren

Ser ju mer ut som den info som borde stå om spel, dvs att hyrpersonerna kunde fylla i vilket spel som fanns i fodralet, antalet spelare, möjlighet till lösenord etc... För just sådan info brukar man som spelare kanske inte glömma bort sådär om man nu äger spelet. Fast jag vet ju inte men tippar som sagt att det ingår i hyrgrejsandet.

2007-03-28 @ 04:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback